Školení JIRA

Všechna školení se standardně konají v prostorách Onlio, a.s. nebo formou interaktivního webového semináře službou Hangouts (jiné dle dohody). Účastníci školení vidí obrazovku školitele včetně zvuku.

Školitelé využívají prezentací v PowerPointu, poskytují ukázky funkcí přímo v aplikaci včetně prostoru pro otázky a odpovědi.

 

JIRA Core – školení pro uživatele (JIRA Fundamentals)

JIRA Core je základní verze JIRA – a ať už pracujete v něm nebo v rozšířených verzích JIRA Software nebo JIRA Service desk, dovednosti získané v tomto obecném školení uplatníte ve všech třech případech.

Seminář zahrnuje představení všech hlavních vlastností a funkcí JIRA Core z pohledu koncového uživatele a jeho typických scénářů užití. Součástí není jen standardní výčet funkcionalit, ale zejména konkrétní tipy na zvýšení efektivity práce.

Délka školení:  2 až 3 hodiny

Předpoklady:   Není vyžadována předchozí znalost JIRA.

 

Program školení v bodech:

  • Základní představení produktu Atlassian JIRA Core
  • Základní pojmy
  • Řízení oprávnění
  • Issue – úkol/incident/chyba
  • Vytvoření úkolu
  • Metadata
  • Komponenty a verze
  • Workflow – pracovní postupy
  • Sledování změn stavu
  • Vyhledávání
  • Filtry
  • Automatické reporty na základě filtrů
  • Dashboard – pracovní deska
  • Rozšiřující moduly JIRA
  • Diskuse, otázky a odpovědi

 

JIRA Software – školení pro uživatele

Školení JIRA Software představuje jeho hlavní funkce – práci v agilních metodikách Scrum a Kanban pro řízení vývojářských týmů.

Délka školení:  2 až 3 hodiny

Předpoklady:   Alespoň základní znalost JIRA výhodou, doporučena znalost na úrovni „JIRA Core – školení pro uživatele“

 

Program školení v bodech:

  • Velmi stručně o produktu JIRA a rekapitulace základních pojmů
  • Představení výhod JIRA Software oproti JIRA Core
  • Pohledy na issue
  • Planning Board
  • Task Board
  • Chart Board
  • Releases Board
  • Rapid Board
  • Možnosti nastavení pohledů
  • Doporučení pro zavedení Rapid Board
  • Filtry
  • Rozšiřující moduly
  • Diskuse, otázky a odpovědi

 

JIRA – reporting a pokročilé vyhledávání

Školení je zaměřeno na dvě oblíbené vlastnosti  JIRA, a to reporting a pokročilé vyhledávání  JQL. Během školení představíme vestavěnou sadu reportů, základní a rozšířené vyhledávání.

Projektový reporting  komplexně pokrývá každý projekt a bude představen včetně grafů, gadgetů a exportů do dalších aplikací. Poradíme několik tipů, jak dostat data z JIRA do aplikace Excel a pomocí tabulky efektivně vizualizovat exportovaná data.

Představení pokročilého vyhledávání začíná příkladem kódování a vysvětluje přístup k JQL, včetně struktury dotazu, nastavení prohlížeče, zkratky pro zvýšení efektivity, používání filtrů s JQL a některé další oblíbené funkce. Vysvětlíme syntaxi dotazu v kontextu, kde by mohl být použit tak, aby účastníkům byly předány praktické znalosti JQL.

Délka školení: 2-3 hod

Předpoklady:   Pokročilá uživatelská znalost min. na úrovni „JIRA Core – školení pro uživatele“.

 

Program školení v bodech:

  • Velmi stručně o produktu JIRA a rekapitulace základních pojmů
  • Aplikace, použití a příklady
  • Úvod do JQL
  • Základní syntaxe
  • Klávesové zkratky pro prohlížeč a pro vyhledávání
  • Příklady vyhledávání
  • Projektový reporting
  • Interpretace reportů
  • Použití grafů pro vizualizaci dat
  • Gadgety pro reporting
  • Analýza v Excelu
  • Možná rozšíření JIRA
  • Diskuse, otázky a odpovědi

 

JIRA Service Desk – školení pro uživatele

JIRA Service Desk je nástroj zákaznické podpory a školení je zaměřeno na proces práce s ním: od nastavení portálu pro zákazníky přes odbavení jednotlivých požadavků až po tvorbu reportů o již dokončených žádostech.

Délka školení:  2 až 3 hodiny

Předpoklady:   Alespoň základní znalost JIRA výhodou, doporučena znalost na úrovni „JIRA Core – školení pro uživatele“

 

Program školení v bodech:

  • Velmi stručně o produktu JIRA a rekapitulace základních pojmů
  • Představení výhod JIRA Service Desk oproti JIRA Core
  • Kdo je admin, agent, participant, a zákazník?
  • Proces tvorby a odbavení požadavku
  • Třízení požadavků na fronty a jejich tvorba
  • Evidence zákazníků
  • Reporting a k čemu slouží
  • Klientský portál a jak si ho upravit
  • Šablony projektů – Základní service desk a IT service desk
  • Automatizace
  • Nastavení SLA lhůt
  • Spolupráce mezi agenty a vývojáři – best practices
  • Diskuse, otázky a odpovědi

 

JIRA admin školení

Zahrnuje představení hlavních administrativních úkonů z pohledu admina serveru a admina aplikace. Součástí jsou zejména konkrétní tipy na použité postupy a nástroje.

Délka školení:  3 až 4 hodiny

Předpoklady:   Alespoň základní znalost JIRA výhodou, doporučena znalost na úrovni „JIRA Core – školení pro uživatele“

 

Program školení v bodech:

  • Způsoby instalace
  • Instalace/upgrade – základní kroky
  • Backup, restore systému
  • Customizace prostředí – Projekt (pole, obrazovky, workflow, role, oprávnění)
  • Nastavení notifikací
  • Customizace Frontendu (barvy, styly ...)
  • Nastavení Users Directories (interní, externí)
  • Instalace a konfigurace add-onů
  • Možnosti řešení problémů (stav systému – systém info, kontrola integrity a další nástroje, umístění a obsah logů systému, cash a indexy)

 

JIRA projekt admin školení „Nastavte si projekt v JIRA“

Délka školení:  3 až 4 hodiny

Předpoklady:   Alespoň základní znalost JIRA výhodou, doporučena znalost na úrovni „JIRA Core – školení pro uživatele“

 

Program školení v bodech:

  • Základní konfigurace projektu: pole, obrazovky, workflow, role, oprávnění
  • Nastavení notifikací
  • Nastavení a použití zabezpečení požadavku (issue security)
  • Vytváření uživatelských událostí a propojení s workflow
  • Konfigurace workflow: properties, triggers, conditions, validators, post functions
  • Nastavení a použití schémat pro: typy požadavků, workflow, obrazovky, pole, zabezpečení požadavku (issue security), notifikace, oprávnění
  • Nastavení příchozí pošty dle specifických požadavků (automatická zakládání požadavků z e-mailu)