JIRA evidence, plánování, workflow, analýzy, notifikace

JIRA 6 je vlajkovou lodí v produktové řadě Atlassian i v řadě vývojářských týmů a procesně řízených společností.

Desítky tisíc instalací po celém světě dokládají kvalitu nejen pro vývojářské týmy, ale i pro podporu procesního řízení firem.

Eviduje a sleduje chyby, úkoly, projekty, lidi, zdroje. Poskytuje reporty pro detailní analýzy i pro management. 

Díky existenci stovek rozšiřujících modulů a silným nástrojům pro integraci a podpoře workflow se často stává jedním z hlavních informačních systémů podniku.


Přejít na ceník

Hlavní novinky JIRA 6

  • Je moderní, rychlá, mobilní a přesto snadno ovladatelná.
  • Pracujte rychleji a ještě více teamověji, než kdy dříve.
  • Je zcela novou verzí nejoblíbenějšího řešení JIRA z rodiny produktů společnosti Atlassian.
  • Přepracovaný vzhled a přepracované uživatelské prostředí, které je moderní a jednoduše ovladatelné. 
  • Navigace je nyní ještě snazší. Nejnavštěvovanější stránky a nedávné aktivity jsou vždy snadno dostupné.
  • Nové záhlaví v JIRA usnadňuje navigaci a integraci řešení ve vaší organizaci. Nové záhlaví umožňuje propojit aplikace související s JIRA, takže jsou k dispozici hned, stačí jen kliknout pro zvýšení produktivity práce. Aplikace podporuje navigátor mezi všemi produkty Atlassian, stejně jako aplikace třetích stran.
  • Optimalizovaný způsob práce s otázkami. V detailním pohledu se navíc můžete snadno podívat na všechny vaše úlohy v rychlém přehledu.
  • Kompaktní režim pro zvýšení produktivity přidává až o 20% více místa v zobrazeném pohledu, které vám pomůže zaměřit se na to nejdůležitější: na vaše problémy. V zobrazení kompaktního režimu lze přidat další sloupce na obrazovku. V detailním pohledu tak můžete vidět i další specifika bez potřeby dalšího rolování.
  • Nové mobilní řešení pro zobrazení JIRA na chytrých mobilních zařízeních je zaměřeno na činnosti a informace, které potřebujete mít stále po ruce kdykoliv a kdekoliv.
  • Došlo ke zjednodušení zakládání nových úloh, kdy stačí dvě kliknutí pro jejich založení. Jsou předvoleny úlohy, které vytváříte v JIRA nejčastěji. Jednodušeji to již nelze.
  • Workflow umožňují využívat sílu známých pracovních postupů a díky workflow není nutné začínat vždy od nuly. Využijte známé pracovní postupy pro všechny druhy obchodních procesů na trhu. Prozkoumejte nové možnosti a najděte nové kreativní způsoby, jak využívat JIRA ještě více než doposud.
  • Editovatelná uživatelská jména - druhá nejžádanější funkce dle přání uživatelů je v JIRA samozřejmostí. Správci JIRA nyní mohou upravovat uživatelská jména v JIRA.
  • Integrace s jinými nástroji je na ještě vyšší úrovni. JIRA je jedním z hlavních řešení používaných pro inovace v dnešních softwarových společnostech a řadě dalších. Dát inženýrům bezproblémovou práci mezi nástroji šetří čas i peníze. JIRA je ještě více integrována s aplikacemi Atlassian i dalšími produkty pro ještě efektivnější práci.

Základní popis

Atlassian JIRA 6 je designována pro podporu vývojářských týmů během všech fází dodávky a provozu SW řešení. Dnes však již kompletně zahrnuje efektivní řízení a sledování úkolů a požadavků v projektu (task and project management). Software JIRA podporuje a usnadňuje proces řízení projektů a požadavků - nabízí flexibilní a uživatelské nástroje pro řízení a sledování pracovníků při výkonu plnění úkolů. JIRA se orientuje na podporu dosažení očekávaného výkonu na projektu. 

Přeneste jednoduše relevantní pracovní procesy do workflow logiky aplikace JIRA a sledujte a evidujte opravdu to, co aktuálně potřebujete! 

Využijte fulltextové vyhledávání, silné filtrovací nástroje, projektové statistiky a upravte si managerskou „palubní desku“ na míru!

Řiďte přístupy a práva, nemějte obavu o bezpečnost nového systému na aplikaci JIRA!

Efektivní vývoj software byl myšlenkou při tvorbě architektury Atlassian JIRA a díky tomu je vývoj i rozšiřujicích modulů velmi efektivní.

Na Atlassian Plugin Exchange je evidováno více než 400 modulů od Atlassian i třetích stran a v případě potřeby je samozřejmě možno provést vývoj software na míru.

Obdobně systémová integrace je podpořena třemi různými technologiemi rozhraní API (JAVA, Web Services, REST), díky nativní podpoře mnoha databázových serverů jsou i datové integrace otázkou okamžiku.

 

Co je nového v JIRA 6.2

Vizualizace vývoje

Sjednocení problémů (issues) a zdroje (source) jako nikdy předtím

Vývojáři nyní mohou snadno sledovat problémy (issues) od jejich založení až do konce přímo z aplikace JIRA. Vytvoření větve, podívání se na  commit-y a pull request-y a sledování build-ů a deployment-ů - to vše, aniž by se musela opustit JIRA. Vývoj ještě nikdy nebyl tak viditelný pro každého ve vašem týmu.

 

 

Vývojový panel Integrace kódu Workflow editor

Charakteristika a hlavní výhody aplikace JIRA

  • Podpora projektového řízení (interní a externí řízení požadavků a úkolů)
  • Podpora agilních metod – SCRUM a Kanban
  • Workflow management
  • Incident Management
  • Issue tracker
  • Scrum development
  • Service Level Management (SLA)
  • Release Management, Road Map, Change Log
  • Neustále dostupné informace pro tým přes webové rozhraní
  • Sledování, detailní evidence a vyhodnocování kapacit, podklady pro fakturaci
  • Průkazná historie projektové komunikace
  • Podpora pro klientský servis a helpdesk
  • Sdílení komunikace, informací a dokumentů v týmu
  • Reporty, statistiky, historie evidence
  • Manažerské reporty, přehledné grafy
  • Sledování stavu projektu a řešení požadavků zákazníkem
  • Úkoly podle priorit, termínů dokončení
  • Stabilní a výkonná platforma JEE (JAVA Enterprise Edition)
  • Podpora PostgreSQL, MS SQL, ORACLE DB, mySQL a řady dalších db serverů
  • Zdrojové kódy v ceně!

 

Co řeší plug-in moduly

  • Efektivní sledování parametrů SLA
  • Lepší plánování kapacit
  • Integraci s MS Project
  • Zástupnost pracovníků během dovolených, nemocí, atp.
  • Eskalace notifikací
  • Zobrazení nepřítomných, včetně plánu dovolených
  • Integraci s účetnictvím a dalšími systémy podniku

 

Články o využití JIRA

 

Sledování kódu od branch-e (větve) po deployment (nasazení)

Vývoj je nyní přehlednější, než kdy jindy. JIRA 6.2 agreguje všechny důležité informace o vývoji do přehledu na vysoké úrovni, s možností vstupovat do plného vývojového procesu.

Nový vývojový panel pomáhá softwarovému týmu sledovat problém (issue) od začátku do konce. Tým se může zapojit do recenze kódu, viz stav build-u a rovněž sleduje softwarový stav deployment-u (nasazení). Všechna aktiva problému (issue) jsou nyní na jedné straně přímo uvnitř JIRA.

 

Důvěryhodnost

Softwarový vývoj je dnes nejvíce spolupracující lidská činnost. Týmy lidí dodávají inovace na trh. Přichází až do rychlosti, že na založení nového problému (issue) je nyní jen jedno kliknutí v JIRA 6.2.

JIRA usnadňuje vidět, kteří klíčoví účastníci jsou na problému (issue) a úhledně organizuje vše, co potřebují, aby mohli dodělat práci. Vývojáři mohou vidět všechny podrobnosti o problému (issue) na jedné obrazovce a můžou startovat vývoj z JIRA. Recenzenti kódu mají k dispozici celý kontext problému (issue) a odkazy na implementovaný kód, zatímco inženýři QA vidí stav build-u a prostředí deployment-u (nasazení).

 

Jasné zobrazení stavu

Stav je srdcem problému (issue), tak JIRA 6.2 je dodáván s jednoduššími, textovými indikátory stavu, takže je snadné vidět aktualizovaný stav každé položky v JIRA. Kromě stavu problému (issue), nové vývojové funkce JIRA využívají stejné ukazatele pro pull request-y a branch-e (větve).

Ukazatele stavu problému (issue) používají tři základní barvy pro indikaci fáze práce: To do (Ke zpracování), In progress (V průběhu) a Done (Hotovo). Nové indikátory stavu umožňují jednodušeji vidět rozdělení pracovního skenování problémů (issues) v náhledu JIRA seznamu.

 

Optimalizace pracovních postupů (workflows) pro každý tým

Workflow umožňuje týmům dostat více práce, protože škálují svou práci. Správci JIRA nyní mohou snadno přizpůsobit pracovní postupy (workflows) pro každý typ problému (issue), přímo v konfiguraci projektu.

Při provádění změn v projektu mohou správci JIRA přesně zjistit, jaké projekty a druhy problému (issue) budou ovlivněny jejich změnami, a tak změny mohou být provedeny s plnou důvěrou a pochopením.

 

Příklad užití - podpora procesů organizace

JIRA zpracovává a třídí požadavky podle customizovatelných pravidel včetně plně nastavitelného alertingu (email, RSS) relevantním pracovníkům, vše dle firemních procesů a aktuálních potřeb danou situaci řešit. JIRA je ideální nástroj pro podporu správy požadavků a činností související s firemními projekty.

 

JIRA - Vnitropodnikové prostředí

 


"Time tracking" - timesheet aplikace JIRA

Výkazy práce a sledování vytíženosti kapacit

  • Chcete sledovat, kdo, na čem a za jakou prodejní cenu?
  • Chcete mít přehledné výkazy práce?
  • Chcete on-line statistiky a reporty?
  • Chcete sledovat zda nedochází ke kolizím ve vytíženosti pracovníků?
  • Chcete mít přehled o nákladech, které nenajdete v účetnictví?


Dejte aplikaci JIRA nový rozměr!

Zadávání výkazu je přehledné a nenáročné. Na začátku záleží na vstupech, tzn. co všechno je potřeba sledovat - datum, sazba, hodina, konkrétní požadavek,...
Report výkazu práce za určité období zobrazuje přehled odpracované doby zaměstnance. V levé části je název řešených požadavků. Každý úkol lze pomocí odkazu zobrazit ihned v detailu.


JIRA mj. umožní

  • Zadávat a sledovat řešení vad/problémů, vlastností, úkolů, požadavků a v neposlední řadě definovat vlastní typ
  • Přenášet relevantní pracovní procesy do workflow logiky systému (resp. pro pracovní procesy)
  • U jednotlivých zadaných položek evidovat a sledovat změny, verze, komponenty, komentáře a přílohy
  • Fulltextové vyhledávání a silné filtrovací nástroje (upravovatelné, uložitelné, sdělitelné a předplatitelné)
  • Uživatelsky konfigurovat „palubní desku“ - pracovní plocha na míru
  • Vytvářet projektové statistiky v reálném čase
  • Práci s uživatelskými skupinami a právy, důraz na bezpečnost systému, řízení přístupu až na úrovni požadavku
  • Integraci s dalšími aplikacemi, jako je např. email, RSS, MS Excel, XML, LDAP, webové služby a další technologie
  • Customizovatelný alerting o každé změně
  • Nenáročné nastavení a rozšiřitelnost - specifické pluginy
  • Uživatelsky nastavit příjemné rozhraní - portálová technologie (nastavení nejen vzhledu, ale také odpovídající filtry a statistiky pro uživatele)

 

Ve vztahu k zákazníkovi

Klienti vkládají do aplikace JIRA požadavky a připomínky, které na druhé straně vyřizuje klientský servis s technickým a obchodním týmem. JIRA umožňuje podporu procesů klientského servisu a zajišťuje sběr a evidenci veškerých požadavků zákazníka.

 

Tok informací bez JIRA

 

Cílem nasazení JIRY je zpřehlednit a zefektivnit evidenci požadavků a dotazů od klienta (požadavky přes email, webový formulář apod.).
Do aplikace se přistupuje pomocí webového klienta, proto zákazníci mohou mít svůj účet v aplikaci a přímo komunikovat s relevantními pracovníky a zadávat dotazy přímo přes JIRU (Onlio má v tomto směru bohaté a pozitivní zkušenosti). Zákazník je začleněn do procesu a vidí pouze to, co je pro něj důležité a aktuální.

 


Pod čarou:

Moderní řízení podniku je založeno na procesech. Nasazení vhodného software umožní detailně a přesně sledovat stavy úkolů a dokumentů, kontrolovat oprávnění k jednotlivým akcím (změny stavů), dohlížet na termíny a současně evidovat data o probíhajících činnostech pro řídící pracovníky bez ohledu na denní či noční dobu, státní svátky či dovolené. Jaký nástroj je vhodný? - více v článku Atlassian JIRA umí i business procesy pro časopis IT Systems.

Další informace naleznete na webu Atlassian.

Atlassian Professional Services

Prezentace zdarma

Objednejte si prezentaci JIRA zdarma. Ukážeme, vysvětlíme, navrhneme řešení, naplánujeme, zajistíme. Více

Licence Atlassian

i modulů třetích stran. Zajímavé ceny, balíčky se službami, flexibilní platební scénáře. Více

Implementace, SLA

Instalace, nastavení, integrace, konzultace, optimalizace, školení, podpora provozu a uživatelů. Více

Managed hosting

Atlassian produkty jako služba (SaaS). Zajistíme kompletní provoz vašich systémů. Více


Kontaktujte nás! Zavoláme Vám nebo odpovíme na e-mail obratem

Přímý kontakt na nás:

P. Olšanská, T. Myška
CZ +420 222 744 766
SK +421 2 33 889 033
obchod@myjira.cz

Onlio qrcode vizitkaZvětšit pro snímání