Jak si přizpůsobit JIRA Core, 2. díl

04.01.2016 |  K čemu jsou typy úloh a uživatelská pole?

 

V JIRA Core zvládne každý tým každý projekt, ať už nábor zaměstnanců, reklamní kampaně nebo správu smluv. Základem pro to je dobrý workflow: ten práci usměrní, když se změní důležité údaje v úloze. Na kterých údajích bude závislý a jak je zadat se dozvíte dále, včetně toho, jak si vytvořit vlastní typy úloh, pole a obrazovky.

 

Osvěžme si nejprve pár pojmů:

  • Issue Types: typy úloh, které plní váš tým.
  • Fields: pole s informacemi v jednotlivých úkolech.
  • Field behavior: chování polí – mohou být skryté, veřejné, povinné nebo volitelné.
  • Screens: obrazovky, které vidíte při vytváření úkolu a jeho přesouvání ve workflow. Skládají se z několika polí.

 

Typy úloh (Issue types)

Atlassian tým píše různé blogy: novinky, webináře, příběhy zákazníků, tipy, návody (např. tento) atp. Místo toho, aby všechny články používaly stejný Issue Type, každý druh příspěvku má svůj. Když tvoříte novou úlohu, vyberete si nejprve z rozvinovacího menu tento typ článku.

 

Vlastní typy úloh - Články

 

Roztřízením typů úloh po „žánrech“ vznikne řád. Díky němu uvidíme, jestli máme dostatečně rozmanitá témata pro různé čtenáře.

 

Tip:
Než administrátor nastaví nové typy úloh, tak by se měl nejdřív zeptat týmu, jaké údaje chce vidět. Ty pak může doplnit jako uživatelská pole.

 

Uživatelská pole (Custom fields)

Jaké informace potřebujete pro vaši práci a chcete je vidět v JIRA? I když JIRA Core obsahuje výchozí sadu polí jako priorita nebo status, můžete si přidat pole vlastní, která potřebujete vy. Máte na výběr ze široké nabídky, např. číselníková, textová, s datem...

 

Tvorba uživatelského pole "Select list"

Uživatelská pole, používaná Atlassian

 

A tak budete mít všechny důležité informace na jednom místě v úloze.

Dokonce si můžete nastavit, která pole budou povinná (tj. že se musí vyplnit) či nepovinná, skrytá nebo viditelná. V příkladu výše je volitelný údaj “Target Audience” – pokud je nevyplněný, článek je pro všechny. A nakonec si zvolíte, kde tato pole uvidíte - na jakých obrazovkách.

 

Obrazovky (screens)

Obrazovky uvidíte, když úlohu vytvoříte nebo se změní její stav. Skládají se z několika polí, kam zadáváte informace – určitá pole se objeví vždy, jiná jsou skrytá. Obrazovky se dají přizpůsobit tak, aby obsahovaly jen ta pole, která potřebujete.

 

Příklad: Když vytváříme úkol typu “Blog: Customer Story”, chceme vidět obrazovku s poli z obrázku výše. Pole “Products” si nastavíme jako povinné, ať víme, čeho se článek týká, jestli JIRA Core, Software, Service desk nebo něčeho jiného. Každý typ úlohy může mít různé obrazovky s různými poli.

 

Obrazovka tvorby úlohy s vlastními poli (např. Products)

 

Tip: Administrátor by si měl nejprve naklonovat výchozí obrazovku a upravovat až tuto kopii, aby omylem nenarušil projekty, které z výchozích obrazovek čerpají.

 

Další úpravy

V jednom projektu můžete mít několik workflow, různé typy úloh, libovolná pole a obrazovky – vše upravené podle vašich potřeb. A co jsme si ukázali na příkladu blogu lze použít v jakémkoli oddělení. Vyzkoušejte si JIRA Core zdarma a přizpůsobí se vám.

 

Více o polích, obrazovkách a workflow

 

 

 Zdroj: http://blogs.atlassian.com/2015/11/make-jira-core-issues-work-for-your-business-team

 

Pro lokální podporu neváhejte kontaktovat odborníky na produkty Atlassian ve společnosti Onlio.

Pro další informace o novinkách Atlassian a JIRA sledujte web www.myJIRA.cz.

Jsme na LinkedIn – sledujte nás www.linkedin.com/company/onlio nebo skupinu Atlassian komunita CZ & SK na url https://goo.gl/uZXYTX.

V případě dotazů se obraťte na obchod_zavináč_onlio.com nebo

na tel. ČR +420222744766 / tel. SR +421233889033 / atlassian_zavináč_onlio.com.

 

Za team Atlassian v Onlio,

Kamil Beer,

JIRA Consultant

 

Zpět