Portfolio for JIRA, 1.

14.12.2015 |  Jak pomůže manažerům produktu?

 

Každý plánuje jinak a má jiné potřeby. Atlassian tedy vytvořil sérii článků o tom, kdo jak může Portfolio for JIRA využít. První příspěvek je o produktovém manažerovi, poté přijde na řadu vedoucí vývoje a klasický „projekťák“.

 

Produktový manažer je hlasem klienta – vládne mnoha náměty a má je rychle převést na projektovou mapu, aby vedení (ale i on) vědělo, jak se věci mají. Potřebuje mít přehled o svém týmu a umět reagovat na změny: předem plánovat, zkoušet alternativy a měnit priority. Připomíná-li vám to něco – nebo někoho – přečtěte si o třech způsobech, jak mu práci usnadní Portfolio for JIRA.

 

 

1. Organizací námětů

Nejdřív musíte mít všechny náměty na jednom místě. Začnete tím, že si v Portfoliu definujete Iniciativy: velké pracovní celky, obsahující několik epiců, pod které si tematicky zařadíte, čemu se bude váš tým věnovat v dalším období (Atlassian počítá po čtvrtletích). Pak si Iniciativy rozdrobíte na jednotlivé úlohy tak, že:

 

  1. Pod nimi v Portfoliu vytvoříte nové epicy a stories, jasně ohraničené co do náplně práce. Až budete mít hotovo, převedete je na JIRA issues.

  2. Importujete už existující úlohy – u Atlassianu to jsou např. klientské náměty z jira.atlassian.com – a roztřídíte si je do Iniciativ.

 

Jakmile máte backlog hotov, můžete si měnit priority přetahováním myší.

 

 

2. Vytvořením mapy projektu

Pak je nutné dostat vše na časovou osu. Ta obsahuje tři prvky: rozsah prací, čas a zdroje.

 

  1. Rozsah prací jsou úlohy v backlogu, tak v nich ještě doplníte očekávané trvání (estimate).

  2. Čas je uvozen mezníky (zelené a červené čáry níže - mohou se měnit, pokud nemáte fixní termíny).

  3. Zdroje jsou týmy a jejich „velocity“, ať už v hodinách nebo ve story points. Ty se dají čerpat rovnou z JIRA Software.

 

Mapa projektu

 

Jakmile má aplikace tyto údaje, zpracuje je a předloží vám hotový plán – už nebudete muset tipovat a odhadovat, co kdy asi bude hotové.

 

3. Možností experimentovat

Můžete také zkoušet různé alternativy jako změny termínů a množství práce a ihned vidět jejich vliv na rozvrh.  Libovolně si „vyhrajte“ s počtem úloh, lhůtami a s lidskými zdroji a tvarujte si časovou osu dle libosti. Toto experimentování vám do zálohy vytvoří několik přehledných plánů, které se pak dají prezentovat ostatním.

 

 

V obrázku výš Atlassian přesunul jeden epic do „release 1“, ale rozvrh (čára dole) tehdy zčervenal – přesáhli datum dokončení. Epic tedy rozložili na „MVP“ verzi na „release 1“, hotovou verzi na „release 2“ a linka znovu zezelenala, že je vše v pořádku.

Používáte-li krátké sprinty nebo deadliny, měl by se měnit pouze rozsah prací, zatímco zdroje a čas zůstanou stejné. S radikálnějšími změnami je lepší operovat dlouhodobě.

 

Přejeme úspěšné plánování!

Zdroj: http://blogs.atlassian.com/2015/11/portfolio-for-jira-product-managers-edition/

 

 

Pro lokální podporu neváhejte kontaktovat odborníky na produkty Atlassian ve společnosti Onlio.

Pro další informace o novinkách Atlassian a JIRA sledujte web www.myJIRA.cz.

Jsme na LinkedIn – sledujte nás www.linkedin.com/company/onlio nebo skupinu Atlassian komunita CZ & SK na url https://goo.gl/uZXYTX.

V případě dotazů se obraťte na obchod_zavináč_onlio.com nebo

na tel. ČR +420222744766 / tel. SR +421233889033 / atlassian_zavináč_onlio.com.

 

Za team Atlassian v Onlio,

Kamil Beer,

JIRA add-on konzultant

 

Zpět