Jak interně používat JIRA Service Desk

10.08.2015 |  Tipy na další využití add-onu

 

Správa služeb začíná fungovat i mimo IT oddělení firem, např. v zákaznické podpoře (73%), správě budov (38%), lidských zdrojích (38%), výcvikových službách (30%) a ve finančnictví (24%)*. Mnozí ji mají spojenou s informačními technologiemi a s klientským servisem, což je ale pouze část jejího uplatnění: služby si navzájem poskytují i firemní týmy, např. personalisté, vysvětlující nováčkům interní mechaniky, účetní, připravující výplaty, právní oddělení, pracující na SLA smlouvách a podobně.

 

Dnes se velká část této spolupráce děje zpravidla přes mail. To je ale časově náročné a pro složitější práce těžkopádné.

 

Nástroje správy služeb, jako JIRA Service Desk, poskytují:

 

  • Jednoduchý portál, kde si kdokoli může vyžádat pomoc.
  • Firemní „Google“, kterým je možné najít odpovědi na často kladené dotazy.
  • Rozhraní automatického vedení žádostí bez další zátěže zaměstnanců.

 

Jak s tímto pracují v Atlassian?

 

 

 

Týmy společnosti Atlassian využívají JIRA Service Desk ke spravování požadavků interních i vnějších, s okolo 50 service desky pro 1500 zaměstnanců. K větším tematickým celkům mezi ně patří:

 

  • Personalistika
  • Finanční oddělení
  • Právní kancelář
  • Poděkování (kterým si mohou zaměstnanci zasílat dárky za dobře odvedenou práci)
  • Nadace (s prací na dobročinné účely nebo příspěvky těm, kteří to potřebují)
  • Marketing

 

A není to jen Atlassian – Twitter má také přes stovku těchto oddělení. V budoucích článcích se zaměříme na to, jak tyto service desky fungují a jak se mohou hodit v jakékoli firmě.

 

*HDI, “Service management: not just for IT anymore,” https://www.atlassian.com/help-desk/service-manangement-not-just-for-it

 

 

Pro lokální podporu neváhejte kontaktovat odborníky na produkty Atlassian ve společnosti Onlio.

Pro další informace o novinkách Atlassian a JIRA sledujte web www.myJIRA.cz.

Jsme na LinkedIn sledujte nás www.linkedin.com/company/onlio nebo skupinu Atlassian komunita CZ & SK na url https://goo.gl/uZXYTX.

V případě dotazů se obraťte prosíme na obchod_zavináč_onlio.com nebo

na tel. ČR +420222744766 / tel. SR +421233889033 / atlassian_zavináč_onlio.com.

 

 

Za team Atlassian v Onlio,

Kamil Beer,

JIRA Consultant

Zpět